خبببب من بیشتر منظورم انتقاد از پارنتر همسر یا همچین چیزی بود

و بیشتر از تجربیات خودم میگم

بخاطر تفاوت فرهنگی بین خانواده ی من و همسر،خیلی از کارایی ک میکرد و میکنه باب میل من نیس و یا حتی حس میکنم مایه خجالتمه ولی برای همسر و خانواده ش و فامیلاشون خیلی عادی و نرماله!!!!

خب همسر آدمیه ک دوس داره همیشه با ابهت بنظر برسه

سیاست خودش رو حفظ کنه

و در رابطه اش با بقیه بهترین نتیجه رو بگیره و خلاصه اینکه دوس داره همه ازش حساب ببرن و به حرفش گوش بن و قبولش داشته باشن

خیلی اوقات که من میخوام نسبت به یکی از کاراش اعتراض کنم اول شروع میکنم ازش تعریف کردن...از مهارت هاش...از کارای خوبش... و میگم که همه تو رو قبولت دارن...حتی پدر و مادرمم به حرفت گوش میدن...بزرگ و کوچیک تو رو دوست دارن و محبوب هستی و خب واقعیته ولی یکم هم پیاز داغش رو زیاد میکنم و حسابی بالا میبرمش و در جایگاه بالایی قرارش میدم

الان که بردمش بالا بهش میگم که فلان کار و رفتار در شان آدمی مثل تو نیست و اینجوری بقیه چه فکری راجبت میکنن؟؟؟با این کار ابهت خودت رو میبری زیر سوال....و ازینجور حرفا...ازین کار من خیلی نتیجه گرفتم

 

یه روش دگ هم ک دارم اینه که مستقیم به خودش نمیگم

مثال بخوام بزنم میگم یه آقایی دیدم یا دوستام تعریف کردن که مثلا اون آقا همچین رفتاری داشته و چقققدددرررر زشته و چققددررر جلوش خودم رو متعجب نشون میدم و رفتار اون مرد رو نکوهش میکنم و میگم واقعا رفتار زشتی داشت و اصلا این کارش درست نبود... یعنی خودش خجالت نمیکشه همچین کاری میکنه؟؟؟ زنش بیچاره چقدر خجالت میکشه ک شوهرش اینجوریه

و انقدی میگم که همسر هم با من همسو میشه و رفتار اون مرد رو نکوهش میکنه

اصنم به روش نمیارم که خودتم گاهی همچین کاری میکنی

اولش همسر سکوت میکنه چون میدونه خودشم قبلا همچین کاری کرده ولی بعد ک میبینه من ب خودش اشاره ای نمیکنم و انگار یادم نیس خودشم با من همسو میشه و خیلی اوقات اینجوری کم کم رفتارهاشو اصلاح میکنم 

 

فعلا همین دو تا روش یادم میاد برای انتقاد سازنده که دعوا هم نشه😁😁

البته گاهی هم میزنم میترکونم و رک میگم اونم قاطی میکنه و 🤣🤣🤣

ولی خب سعی میکنم با آرامش و بدون خراب کردن خودش قضیه رو مطرح کنم

و باید بگم که من با همین روش ها خییییلیییی از اخلاقیات و رفتارهای نامناسب همسر(از نظر خودم)  رو اصلاح کردم و واقعا نتیجه گرفتم

البته یه سری جاها هم انگار نه انگار هیچ اثری نذاشته🤣🤣😑😑😑😑 ولی من همچنان دارم تلاش میکنم و امیدوارم که یه روزی روی اونا هم موثر واقع بشه😁😁😅😅 یه کورسوی امیدی دارم

ولی خب من الان بیشتر از 5 ساله ک با همسر هستم و همینقدر زمان روش کار کردم که الان که 3 سال هم از ازدواجمون میگذره و به گذشته نگاه میکنم میبینم که خیلی تغییر کرده و حتی یه سری عقایدش کاملا متضاد قبلشه الان

و من همچنان امید دارم بهش و سعیمو میکنم

از قدیم گفتن هر مرد 2 بار تربیت میشه

یکی مادرش تربیت میکنه

یکی زنش

من از قسمت هایی از تربیت مادرشوهرم راضی نبودم و خودم به مرور دارم اون قسمت ها رو اصلاح میکنم و راضی هم هستم 

البته خب خیلی جاها هم الحق که مادرشوهرم خیلی خوب تربیت کرده و من قدردانشم و همیشه هم موقع انتقاد کردن انقدی از خوبی هاش و قشنگی های وجودش براش میگم که در مقابلم موضع نمیگیره